Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål om netværket. Har du yderligere spørgsmål, bedes du kontakte netværksadministrationen i kontortiden eller på

Der er ikke nogen forbindelse i stikket på mit værelse.

Du kan have manglende forbindelse fordi:

Hvorfor fungerer min PlayStation/Xbox/Smart TV/Chromecast/smart wearable-enhed ikke på det trådløse netværk “K-Net”?

K-Net har implementeret en løsning med WPA2 Enterprise (802.1X-mode) på hele netværket. Dette giver dels højere sikkerhed og gør det dels muligt at segmentere hver brugers netværk, så man ikke kan tilgå hinandens enheder. Desværre har mange producenter af smarte enheder (af uransagelige årsager) valgt ikke at understøtte denne type netværk; det eneste produkt i kategorien vi pt. kender til, er Apple TV.

Vi kan ikke hjælpe med at tilslutte sådanne enheder, men du er velkommen til at sætte din egen router op, såfremt du overholder reglerne herfor!

Må jeg få installeret en ADSL forbindelse på værelset?

Nej, bestyrelsen har besluttet at forbyde dette, da det er unødvendigt, og fordi det vil kræve, at der enten graves et kabel ned i jorden eller at der ændres på vores lokale telefoncentral.

Må jeg sætte min egen router med access point op?

Ja, du må gerne opsætte egen router med access point op, hvis du overholder følgende regler:

Kan jeg åbne porte i firewall’en på min forbindelse?

Ja, selvfølgelig! Det styrer du inde på K-Nets hjemmeside.

Hvordan skjuler jeg min adresse på den offentlige beboerliste?

På beboerlisten kan man fra kollegiets netværk se beboernavne for alle værelser, samt disses e-mails. Udefra er alle e-mails skjult.

Når du er logget ind, kan du på siden for brugerkonti vælge om du vil: